daisensan.reismee.nl

Paradise!

Hoi allemaal,  Ons avontuur Sri Lanka zit er op. We hebben het er super gehad. De laatste paar dagen in Negombo waren lui. Slenterend door het stadje gelopen, en geluierd in het hotelletje, wat voor het eerst op een hostel leek, waar mensen gezellig bij elkaar in één ruimte kwamen zitten. We hebben het gezellig gehad met een aantal mensen die we eerder tijdens de vakantie al eerder ontmoet hadden. Waaronder een Australiër die minstens voor een jaar de wereld aan het rondreizen is. Eerder deed hij dit al voor twee jaar, wauw! Hij gaat na Sri Lanka richting Europa en wil ook naar Nederland gaan. Wij hebben hem uitgenodigd voor een paar dagen, benieuwd of hij daadwerkelijk komt. Lijkt ons gezellig!  Vanuit Negombo zijn we naar Malé gevlogen. Bij aankomst waren we wat teleurgesteld, want het begon te regenen :(, maar gelukkig was het maar voor even. Malé is het hoofdeiland van de Malediven, waar eigenlijk helemaal niks te zien was van de luxe waar we momenteel van genieten. Dit streng Islamitische land houdt op dit moment de Ramadan, waardoor overdag alle restaurantjes en barretjes gesloten zijn. Jammerdan ;) voor ons, lunch kwam voor een keertje uit de supermarkt en bestond uit ijs en chips. Maar echter 's avonds heeft iedereen enorme trek en hebben we meegegeten met een Ramadan buffet. We kregen drie drankjes tegelijk, alsof ook wij de gehele dag niets gedronken hadden :). Het was erg lekker en flink zitten eten, zaten tussen alleen maar locals. Malé is druk, chaotisch en één grote handelsstad.  Containers afgewisseld met een vismarkt, jachten en druk bezochte winkels.  Maandagochtend zijn we met een watervliegtuig naar het resort, Vilamendhoo Island gevlogen. Werkelijk onbeschrijfelijk mooi wat we zagen vanuit de lucht en toen we aankwamen. Het watervliegtuig was al een hele belevenis, maar de schoonheid en de luxe van het eiland wint het. Zie de foto's, want het beschrijven van dit natuurlijk schoon is bijna niet te doen.  Dais was helaas ook ziek de eerste dag, met hoge koorts en nukkige darmen, maar gelukkig weer helemaal opgeknapt!! De omgeving doet wonderen :).  De Malediven bestaat uit 1190 eilandjes, met uiterlijk 1,7 meter hoogte, het ligt op de Evenaar in het midden van de Indische Oceaan. Het is onderverdeeld is 26 aritolls, verspreid over 90.000 vierkante kilometers.  Het eiland waar wij op zitten is 900 meter lang en 250 meter breed. Groter dan het gemiddelde eiland.  We hebben al heerlijk gesnorkeld en het koraalrif is hier gelukkig nog érg mooi en levend. Er zwemmen prachtige gekleurde vissen rond, klein en groot. Sander is al op pad geweest met de kano. Voor de 'slechte periode' van het jaar, is het erg mooi en warm weer. We liggen dus geregeld in het zwembad en in de oceaan, die doorschijnend blauw van kleur is, met het witte zand onder onze voeten. Een cocktail drinken aan de zwembadrand past hier ook geheel in het plaatje.  Het eten is erg afwisselend en lekker. Je kunt bijna niet kiezen en voor je het weet ligt je bord alweer té vol. We worden goed verzorgd, door een persoonlijke ober, die alle dagen aan ons is toevertrouwd.  Woensdagavond staat een romantische sunset-cruise op de planning, met hopelijk spelende dolfijnen in de golven van de boot.  Kijk naar de foto's en meer hoeven we denk ik niet te vertellen....! Liefs weer van ons!

Kim

Jeetje klinkt net als een film ik ga snel de foto s bekijken!

ma

nou inderdaad!! ga ook gauw kijken

Sariena

Wat klinkt het weer super, wat een belevenissen!
Kan alleen de foto's niet bekijken? Zie alleen de mappen die ik al eerder had bekeken..
Genietse, x

Daisy

Sorry, ga nu de foto's er pas opzetten!! Xxxx

pa

nou dat ziet er super uit. ik hoop dat jullie met de boottocht dolfijnen zullen zien. en gaan jullie ook nog snorkelen of duiken???? geniet er lekker van.

Romana

Ik weet... Ik mag ook niet klagen, maar als ik dit hoor en zie word ik toch jaloers! Gelukkig ben je weer snel opgeknapt toen je ziek werd, en kun hier je echt volop van genieten.
Enjoy! Kusxx