daisensan.reismee.nl

Hello Panamaaaaa!

Hi allemaal,

Aangekomen in Panama wanen wij ons meteen weer in het heerlijke Latijns Amerikaanse sfeertje. Na een lange, maar zeer relaxte reis, kwamen we zaterdagavond (Panamese tijd) aan. Het was een reis, inclusief tussenstops in Parijs en Caracas, van ruim 19 uur. Ik zou ik niet zijn als ik het opstijgen niet zou meemaken vanaf Düsseldorf airport, maar onze kleine trots viel ook gelijk in dromenland. En we moesten haar wakker maken in Parijs, na het landen. Ons heerlijke peuterpubertje doet het allemaal maar zo makkelijk en lijkt het reizen net zo leuk te vinden als haar papa en mama. Zo blij om een bus/metro in te gaan, rondrennen op het vliegveld en bij een extraatje zoals een lekker sapje joepie de poepie te roepen. Op enkele rondjes door het vliegtuig te hebben rond gebanjerd na, heeft Vieve heel lief op haar eigen, lees goed: vooral haar EIGEN STOEL, gezeten en zich vermaakt met speelgoed, slapen en zo nu en dan een filmpje. Voor ons al genieten vanaf het vertrek vanaf huis. Aangekomen in Panama roken we al de geur van het continent. Niet te omschrijven, maar een voor ons allebei herkenbare geur. Keken elkaar aan en met een grote glimlach knikten we, ja dit is een fijne sfeer. Hoewel ik niet van vlees houd, houd ik wel van het rokerige geurtje wat hier regelmatig rond hangt. We kwamen 's avonds laat aan in Panama en toegegeven we waren best moe en vielen tevreden in slaap, met een lief meisje die eventjes moest wennen aan de nieuwe omgeving tussenin. Na een frisse douche, op een klamme warme zonnige eerste Panama ochtend, vertrokken we al vroeg richting de metro, op weg naar El Valle de Anton. Vieve keek haar ogen uit en ook wij knipoogden naar elkaar dat we genoten van het op reis te zijn en de nieuwsgierigheid waar we nu weer zouden terechtkomen. El Valle de Anton dus. Een plaatsje in een vulkaan krater en dat zie je goed. Omringt door bergen, prachtige groen uitzicht en diverse kleurrijke en bijzondere bloemen waar je alleen maar van kan dromen om deze in het echt te zien. Er hing een laaghangende bewolking over de bergen, maar met een vrolijk zonnetje stapten we de taxi in naar het hotel. Genaamd Golden Frog Inn, golden frogs die hier ook daadwerkelijk alleen leven. Een prachtig gelegen hotel in een prachtig gelegen omgeving. Kleinschalig, met een aantal kamers/suites. En een restaurant/bar met een verrukkelijke menukaart. Liggend in een hangmat, met uitzicht op de bergen en het mooie zwembad is toch echt wel een vakantiegevoel te noemen. Het ontbijt is een feestje om zo wakker te mogen worden. Met huisgebakken brood, home made bananenbrood, verser dan vers fruit en dan ook nog eens een a la card keuze; omelet met groente en kaas/ham if you like, American Pancakes (op een leuke manier opgediend), yoghurt met fruit, empanda's etc. De keuze is dus reuze en zo kan je elke dag hier starten met een tevreden volle buik. En een leuke bijkomstigheid is dat er tussen 17:30-18:30 uur een happy hour is, op kosten van het hotel, met een aantal hapjes erbij om alvast lekkere trek te krijgen voor het avondeten. Het enige minpuntje is dat we in het regenseizoen zitten en het ook echt wel flink kan regenen hier momenteel. Die buien zijn enerzijds verfrissend in de tropische temperatuur, anderzijds erg jammer omdat alles mét een zonnetje nóg mooier en leuker is. Het hotel zit een beetje buiten het centrum, maar met de krakkemikkige mountainbikes zijn wij er lekker op uitgetrokken. Vieve in de draagzak achterop, en een grote big smile. Gisteren een bezoek gebracht aan de plaatselijke zoo, midden in de natuur gecreëerd. En daartussen enkele hokken geplaatst, met diverse dieren zoals papegaaien, toekans, een tapir, jaguars, apen, etc. Ik (Daisy) vond de hokken soms té klein, maar dat zal ook een cultuurverschilletje zijn. Vooral Vieve genoot zichtbaar. En ja hoor, de golden frog was daar ook aanwezig. Vandaag een ritje op de fiets richting de waterval. Een leuke wandeling langs de rivier en Sander en Vieve lekker zwemmen, terwijl mamarazzi aan de zijkant stond om leuke plaatjes te schieten. Empanada's mogen zeker niet ontbreken tijdens een vakantie in Centraal-Amerika en daar hebben we vanmiddag, inclusief Vieve, lekker van gesmuld. Morgen laten we El Valle achter, maar een extra plekje gevuld in ons reishart. Op naar Pedasi!

Thea

Wat heerlijk om zo een klein beetje mee te reizen in Panama. Het klinkt echt als genieten en ontspannen.

Have fun lieverds!

X