daisensan.reismee.nl

Onze Arabische ervaring!

Hoi allemaal,  Hier een verhaaltje van ons vanuit Verweggistan. We zijn inmiddels aangekomen in Sri Lanka, en hebben al een hele ervaring achter de rug :) Een ervaring genaamd Dubai. In eerste opzicht één grote zandbak en bouwput, maar bij nader inzien een fantasierijk, mooi, schoon, leuk, overdreven land! Iedere keer wanneer je opnieuw kijkt, zie je nóg meer hogere of nog luxere gebouwen.  Het is alleen net alsof ze de oven hadden aangezet, en ons er als broodjes hadden ingelegd. Puf, poeh hee, wat was het daar heet! Na 300 meter lopen zat het zweet overal, bah! We hebben er letterlijk rondgesjokt. De eerste dag waren we nog heel fanatiek buiten aan de lopen om zoveel mogelijk te kunnen zien. We zijn een souk (soort bazaar) ingegaan, waar we niks gekocht hebben. Erg knap vonden we zelf, want waar we nog geen twee minuten daarvoor tegen elkaar zeiden dat de opdringerigheid hier wel mee viel, werden we in de souk bijna naar binnen getrokken, sjaals omgehangen en ik had bijna een burka gepast ;). Ook hebben we een boottochtje gemaakt, van de ene kant kant van de rivier naar de andere kant. Lokaal vervoer, voor omgerekend €0,22!! Aan de andere kant hebben we nog het goud gedeelte bezocht, want daar zijn ze in Dubai dol op! Doordrenkt van het zweet hebben we daar op een bankje zitten uitpuffen. Niet vervelend, want het is leuk hier om mensen te bekijken. Allerlei culturen komen hier trouwens samen, leuk om te zien.  Er zijn trouwens erg veel mensen traditioneel gekleed. En we kunnen jullie vertellen, dat we best jaloers zijn op die 'jurken' die de vrouwen én mannen hier dragen!  Zodra we samen besloten hadden om één van de mega grote shoppingmalls te gaan bezoeken, kwam het niet meer in ons op om voor de lol buiten te lopen. Nu horen we jullie denken...het regent hier, het is fris voor een zomer, wat zeuren jullie.. Maar echt, geloof ons, deze temperaturen zijn niet lekker meer. Maar niet getreurd, de shoppingmalls zijn een beleving op zich en genoeg te zien, te doen, te eten en te winkelen om je te kunnen vermaken. En het hele land is erop ingericht dat het hier warm is (lees: 45 graden). Alles wat ook maar binnen is, is met air-conditioning. Zelfs de bushokjes zijn gesloten en gekoeld, er mag geen vis mee de metro in (zie foto's :) ).  We vonden de Emrirates Mall al enorm, heel veel winkels, een complete kermisachtige verdieping voor kinderen, een indoor ski hal en twee grote food courts. Daar hebben we al heerlijk zitten lunchen met noodles, loempia's, en voor Sander zoetzure kip.  Terug in de bus langs "Palm Island" en "Burj Al Araab" gereden. "Burj Al Araab" is het enige 7-sterren hotel ter wereld. Prachtig gebouw! Alleen hadden we niet meer de energie om dit allebei van dichtbij de gaan bekijken.  's Middags zijn we ons gaan omkleden in badkleding om het zwembad van ons hotel in te plonzen. Verkoelend zou je zeggen, maar het water was 28 graden, ook warm dus. Maar wel een stukje koeler dan de buitentemperatuur. Op het dakterras blijven liggen tot de zon onderging, wat overigens niet heel laat was.  's Avonds lekker gegeten in het hotel. Lekker Arabisch, ahum :), Daisy garnalen met groene asperge risotto, en Sander fish and chips, haha! Noodles & curry's met naanbrood kunnen we de komende weken in Sri Lanka nog eten.  Na het eten nog even lekker de pub ingegaan, in het hotel. Gekaart, gekletst en geproost. Geproost op nog een hele vakantie die voor ons ligt. Maar we zijn heel blij dat we gekozen hebben voor een paar dagen Dubai als tussenstop.  De volgende dag bezochten we de Dubai Mall en die was onbeschrijfelijk groot. Niet alleen hon-der-den winkels, maar ook een onderwater dierentuin, een grote waterval, een indoor ijsbaan en buiten ook nog de Dubai Fontein, die een gave show weggaf, met als achtergronddecor het hoogste gebouw ter wereld! Bizar, als je dáár voor staat. De "Burj Khalifa" telt 828 meters hoog de lucht in. We hebben wederom lekker zitten eten als lunch, bij een Mexicaan! En dat heeft ons verrukkelijk gesmaakt.  Ons de hele middag vermaakt in het gigantische winkelcentrum. En nee, NIKS gekocht! Knap hè?! Gelukkig komen we er op de terugreis nog een hele dag :).  Kortom; we vermaken ons meer dan prima!  Inmiddels zitten we in Sri Lanka, daarover volgt later:).  Lieve groetjes van ons PS. Foto's volgen later!

Liesbeth

Wat een enerverende ervaring weer. De onderwater dierentuin lijkt ons pracht net als het fontein. Het zal inderdaad een overdreven land zijn, maar heerlijk om eens echt overdreven te shoppen.............honderden winkels daar word je toch wel een beetje jaloers van.
Op naar Sri Lanka een hele andere ervaring maar jullie kennende zal dit land jullie zeker aanspreken. Heel veel plezier, geniet ervan. Sytze en Lies xxx

pa en ma

wat een verhaal weer!! en wat een leuke foto's. lijkt ons echt bizar om daar te lopen. en dan die hitte pfffffffff.
wij hier maar regen!!
Srilanka zag er zo ook mooi uit op de foto's. kjiken alweer uit naar de volgende!!
heel veel plezier en dikke xxxxxxxxxxxxx pa en ma

Jeanette en Hans

Lijkt mij een hele ervaring, ziet er geweldig uit en de warmte moet je dan maar op de koop toe nemen.
Geniet ervan